Jumaat, 3 Disember 2010

Aku Mahu Berjalan Kembali.

Dunia penuh liku-liku, diriku dihimpap batu besar, batu yang menghalang aku dari berjalan. Namun aku tetap teruskan berjalan. Tiada yang akan membuat aku terkaku ditengah jalan. Aku tahu hidup ini sukar diduga, yang indah mungkin sukar, yang buruk dipandang itu yang senang menghampiri diri. Hanya diri tidak mampu melawan realiti ini. Kadang buruk itu menimpa diri, diri ini perit untuk menerima kejadian itu. Kehidupan bagai lautan bergelora, tetap dilanda masalah tidak tentu masa. Aku manusia yang terus hidup dengan tekanan! Masalah terus menimpa, teman memberi nasihat, guru memberi tunjuk ajar. Aku mahu berjalan lagi, tiada siapa yang mampu lagi menyekat perjalananku di dunia ini. Hanya kematian yang akan memberhentikan perjalanan hidup ini.

Kata Hujan,
--Kau dan aku terus menari, Biarkan semua kita tidak perduli, Dari awal pagi hingga benamnya mentari, Kita tak perduli, KITA TAK PERDULI!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan